DASA MISSIE & VISIE

Hoge winstgevendheid en duurzaam vertrouwen verkrijgen door optimalisatie Customer Journey

DASA MISSIE & VISIE

Hoge winstgevendheid en duurzaam vertrouwen verkrijgen door optimalisatie Customer Journey

MISSIE

Dasagroup BV wil een partner zijn voor alle opdrachtgevers van gedrukte Marketing Communicatie. Naast de eigen productiefaciliteiten wil het als partner in staat zijn om de klant optimaal te bedienen van alle soorten diensten en producten die voor marketing communicatie nodig zijn.

“Wij willen tevens een unieke en sterke positie verschaffen als een kwalitatief hoog in aanzien staand bedrijf met eigen drukkerij voor speciaal waarde-drukwerk en ander gerelateerd werk (o.a. labels, etiketten, Direct Mail), waarbij onze toegevoegde waarde op standaard drukwerk ‘key’ is. Het machinaal aanbrengen van speciale veiligheidskenmerken en personalisering ondersteunt ons bij deze unieke positie.”

Tenslotte is het van groot belang dat de onderlinge samenwerking met onze Afrikaanse partners effectief en synchroon gaat verlopen. En dat dit ons een unieke en sterke positie doet behouden en vooral doet groeien in de Afrikaanse doelmarkten. Wij willen bekendheid en vertrouwen uitstralen in al onze doelmarkten.

Werkoverleg | Dasa Group
Productieoverleg Drukkerij Profix | Dasa Group
Kleurenwaaier | Dasa Group
Media | Dasa Group

Visie

In de tijd waarin gedrukte media, met name in marketing communicatie zwaar onder druk staat, moet men zich afvragen wat de markt of het product is waarmee Dasagroup BV zich wil afficheren/profileren.
De online media hebben een permanente klap uitgedeeld aan de gedrukte media. Er is weliswaar bestaansrecht omdat de conversie van online tegenvalt en in mindere mate wordt gewaardeerd. Maar het volume en de intensiteit van de jaren 90 komt nimmer terug. Daarbij komt dat de transparante markt het goeddeels onmogelijk maakt om met een eenvoudig product geld te verdienen. De concurrentie is moordend en menig printmanagement bedrijf is inmiddels zeer bedreven in benchmarking. Een niche in gedrukte media is daarom wenselijk en kansrijker, mits daarvoor de kwaliteit en betrouwbaarheid geleverd kan worden.

Dasagroup BV is in staat om met haar productiemiddelen en know-how een positie te pakken binnen meerdere niches:

Waarde drukwerk: drukwerk voorzien van de nodige beveiligingen en unieke kenmerken. Dit drukwerk wordt veelal ingezet voor officiële documenten (cheques e.d.), eventtickets, toegangskaartjes, registratiedocumenten en andere drukwerkproducten waar de ‘echtheid’ cruciaal is.

Gepersonaliseerd (uniek) drukwerk: drukwerk voorzien van de nodige unieke kenmerken. Denk hierbij aan barcodes, QR codes en  andere personalisering. Dit drukwerk wordt veelal ingezet voor logistieke documenten (koeriersbonnen), vrachtbrieven, contractdocumenten en andere drukwerkproducten waar de ‘uniciteit’ cruciaal is. Deze personalisering kan zelfs in combinatie met Waardedrukwerk worden ingezet.

De markten van Dasagroup BV

Dasagroup BV is van oudsher actief op de Nederlandse markt. Maar we mogen vaststellen dat deze markt geen significante groei gaat bieden. De grootte van het volume is beperkt en zal niet stijgen. De concurrentie is sterk en het onderscheidend vermogen een uitdaging. Voornamelijk speciale producten moeten ons helpen onze positie te behouden en eventueel te doen groeien.

De afgelopen jaren heeft Dasagroup BV zich actief geroerd in de Noord Afrikaanse markt en met name Marokko. Doordat de eigenaar Saïd Darkaoui van Marokkaanse afkomst is heeft hij daarmee een relatief makkelijkere ‘entree’. De kennis van de cultuur en de beheersing van de lokale taal helpt daarmee sterk.

‘Papier’ voorlopig nog noodzakelijk

In deze Afrikaanse landen loopt de ontwikkeling op het gebied van internet en online media vele jaren achter op ons. En ook geografische factoren maken het gebruik van ‘papier’ voorlopig nog noodzakelijk. Mede doordat twee bedrijven opereren in Marokko, die bij onze groep horen, hebben wij een enorme voorsprong op eventuele Nederlandse aanbieders. Simpelweg: Nederlandse bedrijven komen niet makkelijk op deze markt. Het is sterk netwerk afhankelijk en zij ‘durven’ hun handen er niet aan te branden.

Onze productie faciliteiten, de kwaliteit en kennis, ons netwerk en ook de kennis van export geeft ons jarenlang voorsprong. Bovendien de kans om te slagen als drukkerij in deze markten.